Wyniki wyszukiwania

Co to jest SERP? – Wyniki wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Lista stron internetowych ukazujących się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w niej szukanego słowa kluczowego.

Narzędzia i aplikacje internetowe

Algorytm wyszukiwarki

czas czytania: 5

min

Algorytm wyszukiwarki internetowej to zbiór zasad odpowiadających za kolejność domen w wynikach wyszukiwania. Czynniki rankingowe wpływają na pozycje w stron internetowych w SERP.

Google

Wyszukiwarka internetowa

czas czytania: 5

min

Wyszukiwarka internetowa pomaga użytkownikom w dotarciu do interesujących ich informacji. Z kolei dzięki niej przedsiębiorcy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie szerokie

czas czytania: 5

min

Pozycjonowanie szerokie polega na zwiększaniu pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane kilkuwyrazowe frazy, które mogą skutecznie zwiększyć konwersję serwisu.

frazy kluczowe

Słowo kluczowe, fraza kluczowa

czas czytania: 5

min

Słowo kluczowe określa tematykę danej strony. Użytkownicy korzystają z fraz podczas wyszukiwania, więc pozycjonowanie na określone słowa kluczowe pozwala wyświetlać się na zapytania internautów w SERP.

tagowanie

Metatagi

czas czytania: 5

min

Metatagi to znaczniki wykorzystywane do opisania strony dla robotów wyszukiwarki. Są ważne z punktu widzenia optymalizacji i pozycjonowania strony.

programowanie i seo

Mapa strony

czas czytania: 5

min

Mapa strony to plik w formacie HTML lub XML zawierający wszystkie adresy URL danego serwisu. Sitemap pomaga w indeksacji strony w wynikach wyszukiwania.

linki w pozycjonowaniu

Linki

czas czytania: 5

min

Linki (odnośniki, hiperłącza) to odwołania zamieszczone na stronie internetowej prowadzące do dowolnego miejsca na tej stronie, innej podstrony serwisu lub dowolnej domeny.

Wyniki wyszukiwania

Indeks wyszukiwarki internetowej

czas czytania: 5

min

Indeks wyszukiwarki jest zbiorem stron, które wyszukiwarka przeanalizowała pod kątem występowania słów kluczowych i które trafiły do jej zasobów. Każdy zaindeksowany serwis ma szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania na określone zapytanie użytkownika.

PageRank

PageRank

czas czytania: 5

min

PageRank to algorytm wyszukiwarki Google oceniający wartość stron w sieci. Obecnie nie ma większego znaczenia dla pozycjonowania, a Google wyłączyło możliwość publicznego podglądu tego wskaźnika dla poszczególnych domen.

strona internetowa www

CMS, czyli system zarządzania treścią

czas czytania: 5

min

CMS, czyli system zarządzania treścią, umożliwia tworzenie oraz modyfikację zawartości strony internetowej. Nie wymaga od użytkownika znajomości zasad programowania.

panel Google AdWords

CTR – Click Through Rate

czas czytania: 5

min

Współczynnik klikalności CTR pokazuje procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń. Jest stosowany np. w kampaniach reklamowych Google Adwords.

ban od Google

Ban od Google

czas czytania: 5

min

Ban to rodzaj kary, którą Google nakłada na stronę internetową za nieprzestrzeganie wytycznych dla webmasterów związanych z pozycjonowaniem strony w wynikach wyszukiwania.

Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Algorytm Google Pingwin

czas czytania: 5

min

Pingwin jest algorytmem Google, który ma za zadanie ograniczyć spam i nienaturalne linki w witrynach pojawiających się w wynikach wyszukiwania.

Google Panda algorytm

Algorytm Google Panda

czas czytania: 5

min

Panda to jeden z bardziej popularnych algorytmów Google. Pomaga witrynom wysokiej jakości zwiększać widoczność w wynikach wyszukiwania.

marketing szeptany

Marketing szeptany (buzz marketing)

czas czytania: 5

min

Marketing szeptany (buzz marketing) pozwala przekazywać klientom informacje o produktach lub usługach za pośrednictwem np. wpisów na forach dyskusyjnych i komentarzy w social media.

Koliber Google

Algorytm Google Koliber

czas czytania: 5

min

Google Koliber jest jednym z algorytmów wyszukiwarki. Jego wprowadzenie zmieniło sposób interpretowania zapytań formułowanych przez użytkowników.

blog firmowy

Blog firmowy

czas czytania: 5

min

Blog firmowy pomaga skutecznie promować biznes w internecie. Materiały powiązane tematycznie z prowadzoną działalnością m.in. pomagają pozyskiwać klientów.

Co to jest geolokalizacja?

Geolokalizacja

czas czytania: 5

min

Geolokalizacja to mechanizm, który powoduje wyświetlanie użytkownikowi stron związanych z lokalizacją, w której się obecnie znajduje.

Wyszukiwarka internetowa Google

SEM

czas czytania: 5

min

SEM to skrót oznaczający Search Engine Marketing, czyli wszystkie działania wpływające na poprawę widoczności strony internetowej w sieci. Obejmuje pozycjonowanie oraz kampanie linków sponsorowanych.

Telefony komórkowe

AMP – Accelerated Mobile Pages

czas czytania: 5

min

Technologia AMP pozwala tworzyć szybkie i wydaje strony na urządzenia mobilne. Standard jest rozwijany w środowisku open source i wspierany przez Google.

optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

SEO – definicja i opis

czas czytania: 5

min

Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo? Jakie są definicje obu terminów i na czym polega różnica pomiędzy pozycjonowaniem a SEO?

Co to jest linkowanie?

Linkowanie wewnętrzne

czas czytania: 5

min

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników w treści strony, które prowadzą do innych podstron / sekcji serwisu.

Anchor tekst

Anchor text

czas czytania: 5

min

Anchor text to widoczna dla użytkownika część linku, osadzonego w kodzie strony. Po kliknięciu w kotwicę, użytkownik zostaje przekierowany na inną podstronę serwisu lub domenę zewnętrzną.